Nee bedankt! …We zijn te druk


henk038

Bijzonder om te zien dat veel mensen WEL tijd hebben om halve dagen te klagen, maar GEEN tijd hebben om rustig na te denken of om tips van anderen gewoon zelf toe te passen. Ik moest daar deze week aan denken toen ik even zat te wachten op een zakelijke afspraak.

Ik luisterde ongewild naar een gesprek dat op iets te luide toon (te) dicht bij mijn tafeltje werd gevoerd. In het gesprek werd alleen maar geklaagd. Over collega’s, over klanten, over de baas, over de regering …over alles! En tussendoor waren ze bezig om anderen uit te lachen die volgens hen allerlei domme acties op poten zetten. Die zouden toch geen succes hebben.

Ik kreeg een aantal neigingen. De eerste was om er heel hard om te gaan lachen. Ik besloot het bij een binnenpretje te houden. De tweede was om ze vanaf de zijlijn een aantal best aardige tips te…

View original post 385 woorden meer

Geef een reactie

